Zintegrowana nawierzchnia kolejowo - drogowa typu Edilon LC-L (Level Crossing – Lenght) to bezpodsypkowa konstrukcja nawierzchni na przejazdach. Jej podstawowym elementem jest prefabrykowana płyta żelbetowa. W płycie są ukształtowane kanały szynowe, w których mocowane są szyny za pomocą systemu ERS. Prefabrykowane płyty żelbetowe produkowane są standardowo o długościach 3 m, 4 m i 6 m, stąd ich oznaczenie LC-3, LC-4, LC-6.
Nawierzchnia typu Edilon LC-L dzięki zintegrowaniu nawierzchni kolejowej i drogowej jest skutecznym rozwiązaniem problemu nierównomiernego osiadania toru i jezdni oraz tak uciążliwego klawiszowania płyt występującego przy zabudowie przejazdu płytami tradycyjnymi. Nawierzchnia typu Edilon LC-L spełnia wszystkie wymagania stawiane nowoczesnym konstrukcjom nawierzchni układanym na przejazdach. Charakteryzuje się ona dużą odpornością na obciążenia od coraz cięższych pojazdów samochodowych, odpornością na działanie czynników atmosferycznych, dużą trwałością, a także zmniejszeniem oddziaływań dynamicznych na konstrukcję drogi szynowej i otoczenie, wywołanych przez przejeżdżające pojazdy szynowe.
Więcej informacji znajdziesz tutaj www.tines.pl
KOLEJ, TRAMWAJ