Firma KRULEN Technika Świetlna wykonała projekt oświetlenia stacji kolejowej Otwock. W ramach projektu modernizacji linii kolejowej nr 7, na stacji kolejowej Otwock wybudowane zostały dwa nowe perony kolejowe. Do oświetlenia peronów wybrane zostały oprawy kolejowe JENA LED, posiadające dopuszczenie Spółki PKP PLK S.A. do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Głównymi problemami do rozwiązania podczas doboru oświetlenia były:
Do oświetlenia peronu nr 2, dwukrawędziowego, pod wiatą dwustronną zastosowano 32 oprawy kolejowe JENA LED IP 65 w wersji m1200, ze źródłem LED 31 W, w temperaturze barwowej 4000 K (wskaźnik oddawania barw Ra > 80) i strumieniu świetlnym 4540 lm. Oprawa JENA LED, zgodnie z wymogami kolejowymi, wyposażona jest w klosz wykonany z odpornego na uderzenia poliwęglanu (IK 09), w tym przypadku w specjalnej odmianie PC Tropal® (opalizowany z wysokim współczynnikiem transmisji światła). Wewnętrzny aluminiowy odbłyśnik MIRO-SILVER®, powlekany warstwą czystego srebra, gwarantuje wysoki współczynnik odbicia 98%. Spełnienie założeń projektowych wymagało zastosowanie opraw z rozsyłem średnim. Oprawy wykonane są w II klasie ochronności i mogą pracować w temperaturze otoczenia od -25°C do +40°C. Dodatkowo oprawy zostały wyposażone w okablowanie przelotowe 4 x 1,5 mm².
Do oświetlenia peronu nr 3, znajdującego się pod wiatą jednostronną zastosowano 9 sztuk opraw kolejowych JENA LED IP 65 w wersji m1200 ale ze źródłem LED 24 W i strumieniu świetlnym 3480 lm (temperatura barwowa 4000 K, Ra > 80). Te oprawy także zostały wyposażone w klosz z PC Tropal® (odporny na pękanie), z wewnętrznym aluminiowym odbłyśnikiem MIRO-SILVER® o średni rozsyle światłości. Oprawy wykonane są w II klasie ochronności i mogą pracować w temperaturze otoczenia od -25°C do +40°C. Dodatkowo oprawy zostały wyposażone w okablowanie przelotowe 4 x 1,5 mm².
Oprawy oświetleniowe JENA LED na obu peronach kolejowych wyposażone zostały w układy zasilające DALI, dzięki czemu, w każdej chwili mogą zostać włączone do systemu sterowania oświetleniem.
Oprawy JENA LED produkowane są zgodnie z autorskim systemem projektowania oświetlenia „ŚWIATŁO NA PUNKT”. Dla jednej oprawy oświetleniowej możliwy jest wybór kilku wartości strumienia świetlnego, w tej samej długości. Przewagę metody projektowej „ŚWIATŁO NA PUNKT” wykorzystano również przy projekcie oświetlenia peronów stacji PKP Otwock. Dzięki możliwości wyboru strumienia świetlnego opraw JENA LED, dobrano wersje opraw, dzięki którym oświetlenie peronów zrealizowane zostało zgodnie z wymaganiami, przy jednoczesnej redukcji zużycia energii do minimum, co przyczyniło się do osiągnięcia wysokiego wskaźnika efektywności energetycznej na poziomie 1,27 W/m²|100 lx.